TS-EN-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi
Kuruluşlara Değer Katan Yönetim Yaklaşımı
Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık, Türkiye genelinde işletmelere uluslararası standartlara uygun kurumsal danışmanlık yapmaktadır. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi başta, ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi gibi çeşitli belgelendirme süreçlerinde kapsamlı destek verir.
Sistematik Yaklaşım ve Uygulanabilir Dokümantasyon
Danışmanlık süreçlerinde, firma organizasyon yapılarının yenilenmesi sağlanmaktadır. Sektörel ihtiyaçlara uygun, sürdürülebilir ve uygulanabilir doküman altyapısı hazırlanmaktadır. Uzman mühendis kadrosu tarafından verilen eğitimlerle, ISO 9001:2015 şartlarına uygun sistemlerin uzun vadeli başarısı hedeflenmektedir.
Rekabetçi Dünyada Kalite
Hızla değişen bilgi ve teknoloji çağında işletmelerin sürdürülebilirliği, müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürün ve hizmet sunabilmeyle doğrudan ilişkilidir. Bu yetkinlik; ancak tasarımdan üretime, pazarlamadan satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçleri kapsayan ve sürekli iyileştirme esaslı Kalite Yönetim Sistemi ile mümkündür.
Uluslararası Standartlara Uyumun Güvencesi
1987 yılında yayımlandığından beri en geniş uygulama alanına sahip uluslararası standartlardan ISO 9000 Kalite Standartları Serisi, kuruluşlara etkili yönetim sisteminin kuruluşu, dokümantasyonu ve sürdürülebileceği konusunda yol gösterir.
ISO 9001 STANDARDLARININ GELİŞİMİ
- 1963’de MIL/Q/9858 (ABD’de savunma teknolojisinde)
- 1968’de AQAP Standartları(NATO üyesi ülkelerde)
- 1979’da BS 5750(İngiltere’de)
- 1987’de ISO 9000 serisi (ISO tarafından)
- 1988’de EN 29000 standartları(CEN tarafından)
- 1988’de TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayımlandı
- 1991’de TS-EN-ISO 9000
- 994’de ISO tarafından revize edildi.(9001:1994 / 9002:1994 /9003:1994)
- 1996’da EN 29000 serisi EN-ISO 9000 olarak yayınlandı.
- 2000’de 9001:2000 olarak yayımlandı.
- 2008'de ISO tarafından revize edildi ve 9001:2008 olarak yayımlandı.
TS-EN-ISO 9001:2008 STANDARDININ BÖLÜMLERİ
- 1. KAPSAM
- 2. ATIF YAPILAN STANDARDLAR
- 3. TERİMLER VE TARİFLER
- 4. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
- 4.1 GENEL ŞARTLAR
- 4.2 DOKÜMANTASYON ŞARTLARI
- 5. YÖNETİM SORUMLULUĞU
- 5.1 YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ
- 5.2 MÜŞTERİ ODAKLILIK
- 5.3 KALİTE POLİTİKASI
- 5.4 PLANLAMA
- 5.5 SORUMLULUK, YETKİ VE İLETİŞİM
- 5.6 YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ
- 6. KAYNAK YÖNETİMİ
- 6.1 KAYNAKLARIN SAĞLANMASI
- 6.2 İNSAN KAYNAKLARI
- 6.3 ALT YAPI
- 6.4 ÇALIŞMA ORTAMI
- 7. ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRME
- 7.1 ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRMENİN PLANLANMASI
- 7.2 MÜŞTERİ İLE İLİŞKİLİ PROSESLER
- 7.3 TASRIM VE GELİŞTİRME
- 7.4 SATIN ALMA
- 7.5 ÜRETİM VE HİZMETİN SAĞLANMASI
- 7.6 İZLEME VE ÖLÇME CİHAZLARININ KONTROLÜ
- 8. ÖLÇME, ANALİZ VE İYİLEŞTİRME
- 8.1 GENEL
- 8.2 İZLEME VE ÖLÇME
- 8.3 UYGUN OLMAYAN ÜRÜNÜN KONTROLÜ
- 8.4 VERİ ANALİZİ
- 8.5 İYİLEŞTİRME
TS-EN-ISO 9000 SERİSİ
TS-EN-ISO 9000 standartları dört temel standardı;
- TS-EN-ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-TEMEL KAVRAMLAR,TERİMLER
- TS-EN-ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-ŞARTLAR
- TS-EN-ISO 9004:2000 KALİTE YÖN.SİS.-PERFORMANSININ İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN KILAVUZ
- EN-ISO 19011:2000 KALİTE VE ÇEVRE TETKİKİ İÇİN Kılavuz’dur.
KALİTENİN TANIMI
Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.
- Yapısal özellikler takımının şartları yerine getirme derecesi.
- Kullanıma uygunluktur
- Şartlara uygunluktur.
ISO 9000 İLE İLGİLİ BAZI TANIMLAR
PROSES: Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı.
ÜRÜN: Bir prosesin sonucu.
SİSTEM: Birbirleriyle ilişkili veya etkileşimli elemanlar takımı.
YÖNETİM SİSTEMİ: Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemi.
KALİTE POLİTİKASI: Bir kuruluşun yönetimi tarafından resmi olarak ifade edilen kalite ile ilgili bütün amaçları ve idaresi.
KALİTE YÖNETİMİ: Bir kuruluşun kalite bakımından idare ve kontrolü için koordine edilmiş faaliyetler.
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME: Şartların yerine getirilmesi yeteneğini arttırmak için tekrar edilen faaliyet.
VERİMLİLİK: Elde edilen sonuç ile kullanılan kaynaklar arasındaki ilişki.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ: Toplam Kalite Yönetimi, tamamen müşteriye odaklanmış bir işletme kültürünü oluşturan tam bir yönetim sistemidir. TKY evrensel bir süreçtir. TKY bir grup etkinliğidir ve bireysel olarak gerçekleştirilemez. TKY’de hataları önlemek ve kaliteye ulaşmak, üst yönetimden, işçilere, tedarikçilerden üretim sürecinde görev alan tüm çalışanların sorumluluğudur.
Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan TKY, ancak tüm ilkeleri
(*müşteri odaklılık *üst yönetim liderliği *sürekli gelişme *tam katılım) ile benimsenip uygulanırsa kuruluşun dinamizmini ve yapısını geliştirmekte başarılı olur.
KALİTE YÖNETİM İLKELERİ
TS-EN-ISO 9001 standardı Uluslararası Standard Organizasyonu(ISO) tarafından ululararası Standard olarak yayınlanan ve halen Avrupa Topluluğu ülkeleri ile birlikte birçok ülkede Belgelendirme modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslar arası Kalite Yönetim Standardıdır ve 8 Kalite Prensibine dayanmaktadır.
- Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar müşterilerine bağlıdırlar, bu nedenle müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli ve müşteri beklentilerini de aşmaya istekli olmalıdırlar.
- Liderlik: Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini sağlar. Liderler, kişilerin, kuruluşun hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılımı olduğu iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.
- Kişilerin Katılımı:Her seviyedeki kişiler bir kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluşun yararına kullanılmasını sağlar.
- Proses Yaklaşımı:Arzulanan sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiği zaman daha verimli olarak elde edilir.
- Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbirleri ile ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı yapar.
- Sürekli İyileştirme: Kuruluşun toplam performansının sürekli iyileştirilmesi, kuruluşun kalıcı hedefi olmalıdır.
- Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Etkin kararlar, verilerin analizine ve bilgiye dayanır.
- Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratması yeteneğini takviye eder.
NEDEN TS-EN-ISO 9000
- Kuruluşta kalite anlayışının gelişimini,
- Karın, verimliliğin ve Pazar payının artmasını,
- Etkin bir yönetimi,
- Maliyetin azalmasını,
- Çalışanların tatminini,
- Kuruluş içi iletişimde iyileşmeyi,
- Tüm faaliyetlerde geniş izleme ve kontrolü,
- İadelerin azalmasını,
- Müşteri şikayetinin azalması, memnuniyetin artmasını sağlayan,
- Ulusal ve uluslar arası düzeyde uygulanabilen bir yönetim sistemi modeli olduğu