Temel Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi

TS-EN-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi

Kuruluşlara Değer Katan Yönetim Yaklaşımı

Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık, Türkiye genelinde işletmelere uluslararası standartlara uygun kurumsal danışmanlık yapmaktadır. ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi başta, ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi gibi çeşitli belgelendirme süreçlerinde kapsamlı destek verir.

Sistematik Yaklaşım ve Uygulanabilir Dokümantasyon

Danışmanlık süreçlerinde, firma organizasyon yapılarının yenilenmesi sağlanmaktadır. Sektörel ihtiyaçlara uygun, sürdürülebilir ve uygulanabilir doküman altyapısı hazırlanmaktadır. Uzman mühendis kadrosu tarafından verilen eğitimlerle, ISO 9001:2015 şartlarına uygun sistemlerin uzun vadeli başarısı hedeflenmektedir.

Rekabetçi Dünyada Kalite

Hızla değişen bilgi ve teknoloji çağında işletmelerin sürdürülebilirliği, müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürün ve hizmet sunabilmeyle doğrudan ilişkilidir. Bu yetkinlik; ancak tasarımdan üretime, pazarlamadan satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçleri kapsayan ve sürekli iyileştirme esaslı Kalite Yönetim Sistemi ile mümkündür.

Uluslararası Standartlara Uyumun Güvencesi

1987 yılında yayımlandığından beri en geniş uygulama alanına sahip uluslararası standartlardan ISO 9000 Kalite Standartları Serisi, kuruluşlara etkili yönetim sisteminin kuruluşu, dokümantasyonu ve sürdürülebileceği konusunda yol gösterir.

ISO 9001 STANDARDLARININ GELİŞİMİ

  • 1963’de MIL/Q/9858 (ABD’de savunma teknolojisinde)
  • 1968’de AQAP Standartları(NATO üyesi ülkelerde)
  • 1979’da BS 5750(İngiltere’de)
  • 1987’de ISO 9000 serisi (ISO tarafından)
  • 1988’de EN 29000 standartları(CEN tarafından)
  • 1988’de TS 6000 Kalite Güvence Sistem Standardı olarak yayımlandı
  • 1991’de TS-EN-ISO 9000
  • 994’de ISO tarafından revize edildi.(9001:1994 / 9002:1994 /9003:1994)
  • 1996’da EN 29000 serisi EN-ISO 9000 olarak yayınlandı.
  • 2000’de 9001:2000 olarak yayımlandı.
  • 2008'de ISO tarafından revize edildi ve 9001:2008 olarak yayımlandı.

TS-EN-ISO 9001:2008 STANDARDININ BÖLÜMLERİ

  • 1. KAPSAM
  • 2. ATIF YAPILAN STANDARDLAR
  • 3. TERİMLER VE TARİFLER
  • 4. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
  • 4.1 GENEL ŞARTLAR
  • 4.2 DOKÜMANTASYON ŞARTLARI
  • 5. YÖNETİM SORUMLULUĞU
    • 5.1 YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ
    • 5.2 MÜŞTERİ ODAKLILIK
    • 5.3 KALİTE POLİTİKASI
    • 5.4 PLANLAMA
    • 5.5 SORUMLULUK, YETKİ VE İLETİŞİM
    • 5.6 YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ
  • 6. KAYNAK YÖNETİMİ
    • 6.1 KAYNAKLARIN SAĞLANMASI
    • 6.2 İNSAN KAYNAKLARI
    • 6.3 ALT YAPI
    • 6.4 ÇALIŞMA ORTAMI
  • 7. ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRME
    • 7.1 ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRMENİN PLANLANMASI
    • 7.2 MÜŞTERİ İLE İLİŞKİLİ PROSESLER
    • 7.3 TASRIM VE GELİŞTİRME
    • 7.4 SATIN ALMA
    • 7.5 ÜRETİM VE HİZMETİN SAĞLANMASI
    • 7.6 İZLEME VE ÖLÇME CİHAZLARININ KONTROLÜ
  • 8. ÖLÇME, ANALİZ VE İYİLEŞTİRME
    • 8.1 GENEL
    • 8.2 İZLEME VE ÖLÇME
    • 8.3 UYGUN OLMAYAN ÜRÜNÜN KONTROLÜ
    • 8.4 VERİ ANALİZİ
    • 8.5 İYİLEŞTİRME

TS-EN-ISO 9000  SERİSİ

TS-EN-ISO 9000 standartları dört temel standardı;

  1. TS-EN-ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-TEMEL KAVRAMLAR,TERİMLER
  2. TS-EN-ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ-ŞARTLAR
  3. TS-EN-ISO 9004:2000 KALİTE YÖN.SİS.-PERFORMANSININ İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN KILAVUZ
  4. EN-ISO 19011:2000 KALİTE VE ÇEVRE TETKİKİ İÇİN Kılavuz’dur.

KALİTENİN TANIMI

 Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır.

  • Yapısal özellikler takımının şartları yerine getirme derecesi.
  • Kullanıma uygunluktur
  • Şartlara uygunluktur.

ISO 9000 İLE İLGİLİ BAZI TANIMLAR

PROSES: Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı.

ÜRÜN: Bir prosesin sonucu.

SİSTEM: Birbirleriyle ilişkili veya etkileşimli elemanlar takımı.

YÖNETİM SİSTEMİ: Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemi.

KALİTE POLİTİKASI: Bir kuruluşun yönetimi tarafından resmi olarak ifade edilen kalite ile ilgili bütün amaçları ve idaresi.

KALİTE YÖNETİMİ: Bir kuruluşun kalite bakımından idare ve kontrolü için koordine edilmiş faaliyetler.

SÜREKLİ İYİLEŞTİRME: Şartların yerine getirilmesi yeteneğini arttırmak için tekrar edilen faaliyet.

VERİMLİLİK: Elde edilen sonuç ile kullanılan kaynaklar arasındaki ilişki.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ: Toplam Kalite Yönetimi, tamamen müşteriye odaklanmış bir işletme kültürünü oluşturan tam bir yönetim sistemidir. TKY evrensel bir süreçtir. TKY bir grup etkinliğidir ve bireysel olarak gerçekleştirilemez. TKY’de hataları önlemek ve kaliteye ulaşmak, üst yönetimden, işçilere, tedarikçilerden üretim sürecinde görev alan tüm çalışanların sorumluluğudur.

 Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan TKY, ancak tüm ilkeleri

(*müşteri odaklılık *üst yönetim liderliği *sürekli gelişme *tam katılım) ile benimsenip uygulanırsa kuruluşun dinamizmini ve yapısını geliştirmekte başarılı olur.

KALİTE YÖNETİM İLKELERİ

TS-EN-ISO 9001 standardı Uluslararası Standard Organizasyonu(ISO) tarafından ululararası Standard olarak yayınlanan ve halen Avrupa Topluluğu ülkeleri ile birlikte birçok ülkede Belgelendirme modeli olarak uygulanmakta olan bir uluslar arası Kalite Yönetim Standardıdır ve 8 Kalite Prensibine dayanmaktadır.

  • Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar müşterilerine bağlıdırlar, bu nedenle müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli ve müşteri beklentilerini de aşmaya istekli olmalıdırlar.
  • Liderlik: Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini sağlar. Liderler, kişilerin, kuruluşun hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılımı olduğu iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.
  • Kişilerin Katılımı:Her seviyedeki kişiler bir kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluşun yararına kullanılmasını sağlar.
  • Proses Yaklaşımı:Arzulanan sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiği zaman daha verimli olarak elde edilir.
  • Yönetimde Sistem Yaklaşımı: Birbirleri ile ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı yapar.
  • Sürekli İyileştirme: Kuruluşun toplam performansının sürekli iyileştirilmesi, kuruluşun kalıcı hedefi olmalıdır.
  • Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım: Etkin kararlar, verilerin analizine ve bilgiye dayanır.
  • Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratması yeteneğini takviye eder.

NEDEN TS-EN-ISO 9000

  • Kuruluşta kalite anlayışının gelişimini,
  • Karın, verimliliğin ve Pazar payının artmasını,
  • Etkin bir yönetimi,
  • Maliyetin azalmasını,
  • Çalışanların tatminini,
  • Kuruluş içi iletişimde iyileşmeyi,
  • Tüm faaliyetlerde geniş izleme ve kontrolü,
  • İadelerin azalmasını,
  • Müşteri şikayetinin azalması, memnuniyetin artmasını sağlayan,
  • Ulusal ve uluslar arası düzeyde uygulanabilen bir yönetim sistemi modeli olduğu

İstanbul Cad.No:5 Pelin İş Merkezi Kat:4 No:121 (Nimet Abla Gişesi Üstü) Bakırköy - İstanbul
444 8 148
0533 390 90 33
0532 696 19 56
info@cukurovapatent.com
CEYHUN ATIF KANSU CAD. 1387. SK. NO:1/3 BALGAT ÇANKAYA- ANKARA
444 8 148
0532 696 19 56
0533 390 90 33
info@cukurovapatent.com
Sümer Mah. 69051. Sok. Hatice Hatun Apt. A Blok Kat:1 No:1(Denizbank Üstü) Seyhan ADANA
444 8 148
0553 057 26 33
0553 057 26 32
adana@cukurovapatent.com
Saraykent Mah. Akçay 2 Sokak Zehra Dönmez Apt. No:2 Kat:3 Daire:9 Antakya/Hatay
444 8 148
0543 685 41 52
0549 289 61 63
info@cukurovapatent.com
Merkez Güvenevler Mahallesi, 1947.Sokak, Bahçekent 2 Apt. No:3/4 Yenişehir/Mersin
444 8 148
0549 289 61 63
0543 685 41 52
info@cukurovapatent.com
Güvenevler Mahallesi, Duisburg Bulvarı, No:20/A Şehitkamil / GAZİANTEP
444 8 148
0532 696 19 56
0543 685 41 52
info@cukurovapatent.com
Esenler Mahallesi Abdi İpekçi Caddesi 34/34 Merkez / ÇANAKKALE
444 8 148
0533 390 90 33
0532 696 19 56
info@cukurovapatent.com
Şazibey Mahallesi, Biriketçiler Caddesi, No:12 Merkez / Kahramanmaraş
444 8 148
0533 390 90 33
0543 685 41 52
info@cukurovapatent.com
Ebulfeyz Elçibey Cad. No: 32 Taşpazar Mah. Merkez / AKSARAY
444 8 148
0543 685 41 52
0533 390 90 33
info@cukurovapatent.com
Yeni Mahalle Yıldırım Beyazıt Soko No:14 Kestel/BURSA
444 8 148
0533 390 90 33
0532 696 19 56
info@cukurovapatent.com
Dörtyol Sanayi Sitesi 16. Sokak No: 25 Arifiye / SAKARYA
444 8 148
0532 247 76 69
0533 390 90 33
info@cukurovapatent.com

Adana Marka Tescili

Çukurova Marka Patent Kalite Yönetim ve Danımanlık firması olarak Adana ili Barajyolu mevkiinde bulunan ve 5 yıldır faaliyette olan şubemiz ile Adana firmalarına marka tescil, patent tescil, tasarım tescil, faydalı model tescil, barkod numarası tescil, gln numarası tescil, domain tescil(alan adı tescil), Iso 9001, Iso 14001, Iso 45001 ve Iso 22716 GMP Belgelendirme hizmetlerini kurumsal bir şekilde sunmaktayız. Adana şube için 0322 225 8233 numaralı hattımızla irtibata geçebilirsiniz.

Hatay Marka Tescili

Çukurova Marka Patent Kalite Yönetim ve Danımanlık firması olarak Hatay ili Antakya ilçesinde 2010 yılında kurulan ve 12 yıldır faaliyette olan şubemiz ile Hatay firmalarına marka tescil, patent tescil, tasarım tescil, faydalı model tescil, barkod numarası tescil, gln numarası tescil, domain tescil(alan adı tescil), Iso 9001, Iso 14001, Iso 45001 ve Iso 22716 GMP Belgelendirme hizmetlerini kurumsal bir şekilde sunmaktayız. Hatay şube randevu ve daha fazlası için 0326 225 13 33 numaralı hattımızla irtibata geçebilirsiniz. Marka tescil konularında ve merak ettiğiniz diğer konular için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz. www.cukurovamarka.com

İstanbul Marka Tescili

Sanayi ve Ticaret şehrimiz olan İstanbul'da marka tescil konusu ve diğer hizmetlerimiz için ofisimizi ziyaret edebilirsiniz.

Adana Danışmanlık

Kaliteli ve verim alacağınız danışmanlık hizmetlerimiz konularında profesyonel mühendislerimizle danışmanlık hizmeti vermekteyiz.

Mersin Marka Tescili

Marka Tescil konusunda da oldukça gelişen şehrimize şubelerimizde değer katmaya devam ediyoruz.

Marka Tescil Sorgulama

Tescil etmek istediğiniz ismin araştırmasını yapıp, işimizi büyük titizlikle yapıyoruz.

ISO belgesi

ISO belgesi konusunda kalite belgelendirme hususunda hizmet verdiğimiz, sertifikalı eğitimler verdiğimiz ofislerimiz mevcuttur.Eğitim takvimimize şu linkten ulaşabilirsiniz. Eğitim Takvimi

Marka Tescil Yenileme

Sürdürülebilir kalıcılığı yakalamak için markanızı yenileyin. Hukuki savaşlardan korumak adına marka tescilinizi uzatmaktan memnuniyet duyarız.

Çukurova Patent ve Danışmanlık ® Tüm Hakları Saklıdır. © 2006 - 2020
  • Sizi Arayalım
  • Adınız soyadınız
  • İl Seçimi
  • Birim Seçimi
  • Telefon Numaranız