| Eğitim | ISO 9001:2015 İç Tetkikçi Eğitimleri Detayları |
|---|---|
| Adı | ISO 9001:2015 İç Tetkikçi Eğitimleri |
| Amacı | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitiminin faydası; kuruluşların tüm süreçlerinin şeffaf ve objektif, belirli bir disiplinle ve belirli bir program çerçevesinde denetlenmesi ve denetim sonuçlarının yönetim ve bölüm sorumlularına bildirilerek iyileştirme sağlanmasıdır. |
| İçeriği | ISO 9000:2015 KURULUŞ İÇİ KALİTE TETKİKÇİSİ EĞİTİM NOTLARI Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık olarak sanayi ve hizmet sektörlerindeki tüm firmalar için kendilerini görebilme ve izleme alışkanlıkları kazandırmak için iç tetkik eğitimleri veriyoruz. Büyümek, gelişmek ve rakipler karşısında sağlam ilerlemek isteyen işletmeler, işletme körlüğü sendromundan kurtulabilmek ve firma içinde etkin yönetim ve denetim için iç tetkik (İç Denetim-İç Denetçi) prosedürlerine uymak zorundadır. Bunun için Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık olarak, İstanbul şubemizde özellikle İstanbul ve çevre illerdeki bir çok firmanın iç ve dış denetimlerini yaparak üst yönetime raporlamaktayız. Bu raporlarla firma, geliştirmesi gereken noktaları daha iyi görebilmekte ve sorumlu insan kaynaklarını daha iyi yönlendirebilmektedir. Adana şube personellerimizle Adana, Mersin, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş ve Osmaniye gibi iller başta birçok ulusal ve uluslararası pazarlardaki bir çok fabrika ve hizmet işletmelerine iç tetkikçi eğitimleri vermekte ve firma istekleri doğrultusunda tüm süreçleri bağımsız denetleyerek firmanın güçlü ve zayıf yönlerini çıkararak yönetime rehberlik etmekteyiz. Özellikle sanayi gelişmiş bu illerdeki çalışmalarımızla bölgenin kalite seviyesinde katma değer katmaya devam etmekteyiz. 1. TETKİK KAVRAMLARIKaliteyle ilgili faaliyet ve sonuçlarının planlanan düzenlemelere uygunluğunu, bu düzenlemelerin etkinliğinin ve amaca ulaşmaya uygunluğunun sistematik, tarafsız, doküman ve beyanlara dayalı incelenmesidir. Kuruluşun bir süreç veya bölümünün kalite yönetiminin seçilmiş kısımlarının uygulama ve etkinliğinin sistematik bir araştırmasıdır. Tetkik delilini elde etmek ve tetkik kriterlerinin ne derece yerine getirildiklerini tayin etmek amacıyla objektif değerlendirmek için bağımsız ve dokümante edilmiş bir süreç Uygunluk: Bir şartın yerine getirilmiş bulunmasıdır. Uygunsuzluk: Bir şartın yerine getirilmemiş bulunmasıdır. Şart: Genellikle ima edilen veya zorunlu diye beyan edilen ihtiyaç ve beklentiler (Müşteri şartları, yasal şartlar, kalite yönetim sistemi standartları). Bir tetkikte objektif deliller sağlanması için bazı teknikler kullanılır. Bu bölümde, bir tetkik hakkında söylenecek son nokta, tetkikte, belirlenen şartlara göre kanıtların incelenmesidir. Belirlenmiş şartlar aşağıdaki şekilde özetlenebilir:
Objektif Delil : Bir bulgunun gerçekleştiğini destekleyen veriler.
Objektif deliller, ifade edilebilen (yazılı hale getirilen) ve kalite hakkındadır. Ancak resmiyet tarafsızlık sağlar ilkesini hatırlayarak, sözle ifade edilen kanıtın güvenilirliği yetersiz gelebilir. Bu nedenle, bu tür ifadeler için dokümante edilmiş destek aramak iyi bir tetkik uygulamasıdır. Ayrıca tetkik görevlisi, ifadelerin kabul edilebilir olduğunu, yani beyanda bulunanların, bu beyanları yapma sorumluluk ve yetkisine sahip olduğunu mutlaka doğrulamalıdır. Kayıt: Gerçekleştirilen faaliyetlerin delilini sağlayan veya elde edilen sonuçları beyan eden doküman. Minor Hata: ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM standardının herhangi bir maddesinde veya tetkik edilen birimdeki prosedürlere aykırı bir durumdur ve sistemin tamamını etkilemeyecek şekildedir. Gözlem: ISO 9001:2015 Kalite Yönetim standardının herhangi bir maddesinde veya tetkik edilen birimde izlenemeyen sonraki safhalarda kontrol gerektiren durumlardır. Objektif delil oluşturmaz. Major Hata: ISO 9001:2015 Kalite Yönetim standardının herhangi bir maddesinin hiç olmaması veya standarda uymaması halidir. Minor hataların bir kısmı biraraya geldiğinde major hata oluşturabilir. 2. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TETKİKİObjektif delilleri incelemek ve önceden belirlenmiş şartlara uyumu veya diğer halleri doğrulamak amacıyla, politika, el kitabı ve belirlenmiş kurallara göre yürütülen bir sistematiğe sahip, planlama, uygulama, raporlama ve izleme aşamalarından oluşan kalite yönetim sisteminin bir parçasıdır. Basitçe söylemek gerekirse, kendi kalite yönetim sisteminin bir parçası halinde tetkik yapmak isteyen bir kuruluş, tetkikler için bir sisteme ihtiyaç duyar. Bu sistem planlama, uygulama, raporlama, izleme vs. için gerekli prosedürler tanımlar. Bu nedenle kaçınılmaz bir ön gereklilik mahiyetinde, bir tetkikin ne olduğu hakkında net bilgi gereklidir. Kalite Yönetim Sistemi Tetkiki bir kuruluşun, bir bölümünün veya sürecinin kalite sisteminin seçilen yönlerinin amaç, uygulama ve etkinliğinin sistematik incelenmesidir. Tetkik sürecinin, düzenlenme ve uygulanma şekli bakımından sistematikliği, kuruluş politikasına uyumluluğu gereklidir. Tetkiklerden beklenen fayda için yönetimin desteği şarttır. Yönetim sistemi tetkiklerinde yeterlilik, uygunluk ve etkinlik değerlendirilir. Tetkik esnasında tetkik ekibinin, kuruluşun tüm faaliyetlerini, dokümanlarını ve proseslerini incelemsi imkansızdır. Bir tetkikte, sadece seçilmiş konular incelenebilir. Tetkikin bir inceleme uygulaması olduğunu tetkiki yapan ve tetkike tabi tutulanların mutlaka anlamaları gereklidir. Tetkiklerde tüm uygunsuzlukları belirlemek beklenemez. Tetkik görevlileri, tetkik öncesi bu örnekleme yöntemini mutlaka açıklamalıdır. Bir tetkik, ihtiyaçlara uygunluğu doğrulamak için resmi bir faaliyettir. Tetkikler bir kuruluşta yönetimin tüm düzeylerinde uygulanabilir. Ancak tetkik edilen faaliyetten doğrudan sorumlu kişilerin kendi faaliyetleriyle ilgili tetkik yapmaları yanlıştır. Tetkik sırasında pek çok veri elde edilebilir. Ancak tetkik görevlisi, sadece gerçeğe dayalı veriler kullanabilir (objektif delil). Tetkik görevlileri, kişisel düşüncelerini yansıtırsa yanlış anlamalar ortaya çıkabilir ve tetkik amacından sapılabilir. 3. TETKİK UYGULAMA ESASLARI
4. TETKİK TİPLERİ
1. Taraf Tetkiklerin Sebepleri: Kuruluşun kendi belgelendirilmiş yönetim sisteminin etkili çalıştığını teyit etmek için kuruluş içinde yaptığı iç tetkiklerdir. Birinci taraf tetkikleri aşağıdaki ifadeleri yerine getirmede kullanılır.
2. Taraf Tetkiklerinin Sebepleri: Kuruluş tarafından başka bir kuruluşta üzerinde yapılan bu tetkikler, aslında bir organizasyonun kendi tedarikçisini denetlemesidir. Bir kuruluşun kendi tedarikçisini tetkik etmek istemesinin çeşitli nedenleri;
Pek çok kuruluş ikinci taraf tetkiklerini, tedarikçinin zayıf noktalarını kendi birimlerine bildirmek ve bu şekilde tedarikçisine iş verildiğinde ilgili sözleşme veya inceleme mekanizmalarını çalıştırabilmek amacıyla yapar. 3. Taraf Tetkiklerinin Sebepleri: 1960 ve 1970'li yıllarda kalite güvencesine büyük ilgi artışı sonucu gitgide fazla 2. taraf tetkikleri yapılmıştır. Bazı alanlardaki kuruluşlar, gelen tetkik görevlilerine kuruluşta refakat etmek için personel istihdam etmek zorunda kalmışlardır. Zaman ve maliyet açısından ek külfet niteliğindeki bu uygulama, bağımsız belgelendirme kuruluşlarının ortaya çıkma nedenidir. 3. taraf tetkiklerinin bağımsız kuruluşlar tarafından yapılması;
Tetkike İhtiyaçKuruluşlar tarafından uygulanan sistem standardının öngördüğü planlı tetkikler haricinde, sistemi etkileyen organizasyon ve proses değişiklikleri sonucu, dokümantasyon yapısında kapsamlı değişiklik yapıldığında tetkik gerekir. Neden kalite tetkikleri?
Etkin Bir Tetkik İçin Temel Şartlar
Tetkik Sıklığının Belirlenmesi
5. TETKİK GÖREVLİSİ VE ROLÜİç Tetkik Görevlisi:
2. Taraf Tetkik Görevlisi:
Tetkik Görevlisinin Nitelikleri
6. TETKİK AŞAMALARI
1.Bölüm: Hazırlık Aşaması Yeterlilik Tetkiki: Kuruluşun dokümante edilmiş kalite sisteminin ilgili standarda uygunluğunu belirlemek için yapılan tetkiktir. Yeterlilik tetkiki dokümanların ve standardın maddelerini karşılama durumunu tespit için yapılır. Belirsiz, iki anlamlı veya anlaşılamayan noktaların tespiti ve açıklanması ana amaçtır. Bu tetkik yapılırken yeterlilik tablosu kullanılmalıdır. Tetkik edilecek kalite yönetim sistemi elemanları; Kişiler: Sistemi ve ilgili dokümanları bilmeli. Prosesler: tanımlanmalı Malzeme: Belirlenmeli Teçhizat ve Makinalar: Temin edilmeli. Dokümanlar: Oluşturulmalı. 1. Tetkikin Planlanması: Tetkikin planlanması ile tetkikin yürütülmesine ilişkin ana aşamalar belirlenir. Tetkiklerin yürütülmesinde öncelikle iki husus kararlaştırılmalıdır.
Tetkik planlama aşamasındaki diğer faaliyetler;
2. Tetkik Programının Hazırlanması: Tetkikle ilgili dokümantasyon incelenmemeyi takriben, tetkik planı ekip lideri tarafından tetkikle ilgili detaylı bilgiler içerecek şekilde hazırlanır. Öncelikle tetkikle ilgili stratejiye/tetkik planına karar verilir.
Soru Listeleri: Tetkiklerde soru listeleri kullanımının başlıca amacı, tetkikin kapsamını belirleme ve süreklilik sağlamada tetkik görevlisine yardım etmektir. Bu listeler, tetkik esnasında bilgiye dayalı sonuca erişmede zaman kazandırır. Soru listesi, tetkikin amacı ve kapsamı doğrultusunda hazırlanmalı ve mümkün olduğu kadar tetkike ait sonuçları yansıtmalıdır. Soru listeleri, her bir bölüm veya süreç için ayrı veya tüm sistemi yansıtacak kapsamda hazırlanabilmektedir. Soru listeleri, aynı zamanda bir hafıza yardımcısıdır. Soru listeleri; belirlenmiş bir hedefe yönelik, tetkikte kullanılmak üzere tetkik öncesi hazırlanır veya matbu formdan hazırlanan listeler güncellenerek kullanılır.
Soru Listelerini Kullanmanın Faydaları:
Soru Listesi Kullanmanın Dezavantajları:
Sonuçta Tetkik Hazırlık Aşamasında Aşağıdaki Faaliyetler Yürütülür:
2.Bölüm: Tetkikin Yürütülmesi
1. Açılış Toplantısı Tetkik öncesi yapılır. Profesyonel yaklaşım için, zamanında tüm tetkik ekibi aynı anda ilgili yere ulaşmalıdır. Açılış toplantısına, tetkik edilecek faaliyetten sorumlu kişiler katılır ve 10-15 dakika sürer. Toplantı gündemi, ekip lideri tarafından hazırlanıp yönetilir. Açılış toplantısı konuları:
2. Tetkikin Gerçekleştirilmesi Tetkik edilecek faaliyetten sorumlu kişiyle doğrudan temasa geçilerek tetkike başlanır.
Soru Çeşitleri
Tetkik sırasında ‘Lütfen’, ‘Teşekkür ederim’, ‘Müsaade eder misiniz?’ sözlerini unutmayınız. 3. Bölüm: Tetkik Esnasında Kayıt Tutma Objektif delillerin kaydedilmesi:
Tetkik Görevlileri Tarafından Tutulan Notlar;
Bu sebeple notlar okunabilir ve teyit edilebilir nitelikte olmalıdır. Uygunsuzluk Tetkikçi bu aşamada bulduğu uygunsuzluklara dair objektif delil ve bulguları raporlar. Burada uygunsuzlukların büyüklüğü ve oluşma sıklığı belirtilir. Gözlemler Tetkikçi, mevcut sistemde tanımlanmamış iyileştirme tavsiyelerine yönelik gözlemlerini tetkik sonucunda sunmak üzere kaydedebilir. Raporlama ve Etkinlik Kontrolü
Uygunsuzluk Formunun Doldurulması Bir uygunsuzluk formu aşağıdaki bilgileri içermelidir;
Düzeltici Faaliyetler
Tetkik Raporları ve Kayıtlar Bir tektik raporunda tetkik konuları, tetkik kapsamı, bulgu ve sonuçlar belirtilmelidir. Tetkik raporu, tetkik sürecinin başlıca çıktısıdır ve tetkik sırasında bulunmayan ve tetkik konusunda başka bilgiye sahip olmayan kişiler tarafından da okunur ve kullanılır. Bu nedenle, tetkik raporunun sadece bulunan uygunsuzluklar konusunda değil, tüm tetkik konusunda dengeli bir resim vermesi gerekir. Bir tetkik raporu, ilgili tüm kişilerin kullanımı için hazırlanmalıdır. Raporlama için kullanılan formlar kuruluşlara göre değişiklik gösterebilir. Bir tetkik raporunda aşağıdaki hususlar yer almalıdır.
Kapanış Toplantıları Kapanış toplantısı, tetkik işleminin sonuç toplantısıdır ve tetkik işlemiyle ilgili bulgu ve sonuçların ekip tarafından tetkik edilen ve sorumlu kişilere resmen takdimidir. Kapanış toplantısının amacı; uygunsuzluk ve gözlemleri görüşerek yanlış anlamaları engellemektir. Kapanış toplantısına;
Takip tetkikleri Uygunsuzlukların giderilip giderilmediğinin kontrolü amacıyla yapılan tetkiklerdir. Takip tetkiklerinde ;
Adana İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Adana Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Adana Uygulamalı Firma Denetimleri Mersin İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Mersin Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Mersin Uygulamalı Firma Denetimleri Gaziantep İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Gaziantep Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Gaziantep Uygulamalı Firma Denetimleri konularında destek almak için 444 8 148 nolu danışma merkezimizle iletişime geçmenizi rica ederiz.
|
Süresi | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitimi mal ve hizmet üreten firmalar için 2 gün verilir. Birinci gün temel kavramlar ve iç tetkik prosedürü, ikinci gün ise iç tetkik sorularının hazırlanması ve uygulama eğitimi verilmektedir. |
| Kimler Katılabilir | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitimine firma içerisinde çalışan bölüm sorumluları, bölüm müdürleri, Orta ve Üst Düzey Yöneticiler, Üniversite mezunu olanlar ve Bölümünde kariyer yapmak isteyen tüm kişiler katılabilir. |
| Katılım Şartları | |
| Sertifikası | |
| Ücreti | Fiyat bilgisi almak için lütfen iletişime geçiniz. |
| Eğitmen Adı | Osman Çekirge |
| Eğitimin Adı | ISO 9001:2015 İç Tetkikçi Eğitimleri |
| Eğitimin Amacı | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitiminin faydası; kuruluşların tüm süreçlerinin şeffaf ve objektif, belirli bir disiplinle ve belirli bir program çerçevesinde denetlenmesi ve denetim sonuçlarının yönetim ve bölüm sorumlularına bildirilerek iyileştirme sağlanmasıdır. |
| Eğitimin İçeriği | ISO 9000:2015 KURULUŞ İÇİ KALİTE TETKİKÇİSİ EĞİTİM NOTLARI Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık olarak sanayi ve hizmet sektörlerindeki tüm firmalar için kendilerini görebilme ve izleme alışkanlıkları kazandırmak için iç tetkik eğitimleri veriyoruz. Büyümek, gelişmek ve rakipler karşısında sağlam ilerlemek isteyen işletmeler, işletme körlüğü sendromundan kurtulabilmek ve firma içinde etkin yönetim ve denetim için iç tetkik (İç Denetim-İç Denetçi) prosedürlerine uymak zorundadır. Bunun için Hatay Marka Patent Kalite Yönetim ve Danışmanlık olarak, İstanbul şubemizde özellikle İstanbul ve çevre illerdeki bir çok firmanın iç ve dış denetimlerini yaparak üst yönetime raporlamaktayız. Bu raporlarla firma, geliştirmesi gereken noktaları daha iyi görebilmekte ve sorumlu insan kaynaklarını daha iyi yönlendirebilmektedir. Adana şube personellerimizle Adana, Mersin, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş ve Osmaniye gibi iller başta birçok ulusal ve uluslararası pazarlardaki bir çok fabrika ve hizmet işletmelerine iç tetkikçi eğitimleri vermekte ve firma istekleri doğrultusunda tüm süreçleri bağımsız denetleyerek firmanın güçlü ve zayıf yönlerini çıkararak yönetime rehberlik etmekteyiz. Özellikle sanayi gelişmiş bu illerdeki çalışmalarımızla bölgenin kalite seviyesinde katma değer katmaya devam etmekteyiz. 1. TETKİK KAVRAMLARIKaliteyle ilgili faaliyet ve sonuçlarının planlanan düzenlemelere uygunluğunu, bu düzenlemelerin etkinliğinin ve amaca ulaşmaya uygunluğunun sistematik, tarafsız, doküman ve beyanlara dayalı incelenmesidir. Kuruluşun bir süreç veya bölümünün kalite yönetiminin seçilmiş kısımlarının uygulama ve etkinliğinin sistematik bir araştırmasıdır. Tetkik delilini elde etmek ve tetkik kriterlerinin ne derece yerine getirildiklerini tayin etmek amacıyla objektif değerlendirmek için bağımsız ve dokümante edilmiş bir süreç Uygunluk: Bir şartın yerine getirilmiş bulunmasıdır. Uygunsuzluk: Bir şartın yerine getirilmemiş bulunmasıdır. Şart: Genellikle ima edilen veya zorunlu diye beyan edilen ihtiyaç ve beklentiler (Müşteri şartları, yasal şartlar, kalite yönetim sistemi standartları). Bir tetkikte objektif deliller sağlanması için bazı teknikler kullanılır. Bu bölümde, bir tetkik hakkında söylenecek son nokta, tetkikte, belirlenen şartlara göre kanıtların incelenmesidir. Belirlenmiş şartlar aşağıdaki şekilde özetlenebilir:
Objektif Delil : Bir bulgunun gerçekleştiğini destekleyen veriler.
Objektif deliller, ifade edilebilen (yazılı hale getirilen) ve kalite hakkındadır. Ancak resmiyet tarafsızlık sağlar ilkesini hatırlayarak, sözle ifade edilen kanıtın güvenilirliği yetersiz gelebilir. Bu nedenle, bu tür ifadeler için dokümante edilmiş destek aramak iyi bir tetkik uygulamasıdır. Ayrıca tetkik görevlisi, ifadelerin kabul edilebilir olduğunu, yani beyanda bulunanların, bu beyanları yapma sorumluluk ve yetkisine sahip olduğunu mutlaka doğrulamalıdır. Kayıt: Gerçekleştirilen faaliyetlerin delilini sağlayan veya elde edilen sonuçları beyan eden doküman. Minor Hata: ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM standardının herhangi bir maddesinde veya tetkik edilen birimdeki prosedürlere aykırı bir durumdur ve sistemin tamamını etkilemeyecek şekildedir. Gözlem: ISO 9001:2015 Kalite Yönetim standardının herhangi bir maddesinde veya tetkik edilen birimde izlenemeyen sonraki safhalarda kontrol gerektiren durumlardır. Objektif delil oluşturmaz. Major Hata: ISO 9001:2015 Kalite Yönetim standardının herhangi bir maddesinin hiç olmaması veya standarda uymaması halidir. Minor hataların bir kısmı biraraya geldiğinde major hata oluşturabilir. 2. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TETKİKİObjektif delilleri incelemek ve önceden belirlenmiş şartlara uyumu veya diğer halleri doğrulamak amacıyla, politika, el kitabı ve belirlenmiş kurallara göre yürütülen bir sistematiğe sahip, planlama, uygulama, raporlama ve izleme aşamalarından oluşan kalite yönetim sisteminin bir parçasıdır. Basitçe söylemek gerekirse, kendi kalite yönetim sisteminin bir parçası halinde tetkik yapmak isteyen bir kuruluş, tetkikler için bir sisteme ihtiyaç duyar. Bu sistem planlama, uygulama, raporlama, izleme vs. için gerekli prosedürler tanımlar. Bu nedenle kaçınılmaz bir ön gereklilik mahiyetinde, bir tetkikin ne olduğu hakkında net bilgi gereklidir. Kalite Yönetim Sistemi Tetkiki bir kuruluşun, bir bölümünün veya sürecinin kalite sisteminin seçilen yönlerinin amaç, uygulama ve etkinliğinin sistematik incelenmesidir. Tetkik sürecinin, düzenlenme ve uygulanma şekli bakımından sistematikliği, kuruluş politikasına uyumluluğu gereklidir. Tetkiklerden beklenen fayda için yönetimin desteği şarttır. Yönetim sistemi tetkiklerinde yeterlilik, uygunluk ve etkinlik değerlendirilir. Tetkik esnasında tetkik ekibinin, kuruluşun tüm faaliyetlerini, dokümanlarını ve proseslerini incelemsi imkansızdır. Bir tetkikte, sadece seçilmiş konular incelenebilir. Tetkikin bir inceleme uygulaması olduğunu tetkiki yapan ve tetkike tabi tutulanların mutlaka anlamaları gereklidir. Tetkiklerde tüm uygunsuzlukları belirlemek beklenemez. Tetkik görevlileri, tetkik öncesi bu örnekleme yöntemini mutlaka açıklamalıdır. Bir tetkik, ihtiyaçlara uygunluğu doğrulamak için resmi bir faaliyettir. Tetkikler bir kuruluşta yönetimin tüm düzeylerinde uygulanabilir. Ancak tetkik edilen faaliyetten doğrudan sorumlu kişilerin kendi faaliyetleriyle ilgili tetkik yapmaları yanlıştır. Tetkik sırasında pek çok veri elde edilebilir. Ancak tetkik görevlisi, sadece gerçeğe dayalı veriler kullanabilir (objektif delil). Tetkik görevlileri, kişisel düşüncelerini yansıtırsa yanlış anlamalar ortaya çıkabilir ve tetkik amacından sapılabilir. 3. TETKİK UYGULAMA ESASLARI
4. TETKİK TİPLERİ
1. Taraf Tetkiklerin Sebepleri: Kuruluşun kendi belgelendirilmiş yönetim sisteminin etkili çalıştığını teyit etmek için kuruluş içinde yaptığı iç tetkiklerdir. Birinci taraf tetkikleri aşağıdaki ifadeleri yerine getirmede kullanılır.
2. Taraf Tetkiklerinin Sebepleri: Kuruluş tarafından başka bir kuruluşta üzerinde yapılan bu tetkikler, aslında bir organizasyonun kendi tedarikçisini denetlemesidir. Bir kuruluşun kendi tedarikçisini tetkik etmek istemesinin çeşitli nedenleri;
Pek çok kuruluş ikinci taraf tetkiklerini, tedarikçinin zayıf noktalarını kendi birimlerine bildirmek ve bu şekilde tedarikçisine iş verildiğinde ilgili sözleşme veya inceleme mekanizmalarını çalıştırabilmek amacıyla yapar. 3. Taraf Tetkiklerinin Sebepleri: 1960 ve 1970'li yıllarda kalite güvencesine büyük ilgi artışı sonucu gitgide fazla 2. taraf tetkikleri yapılmıştır. Bazı alanlardaki kuruluşlar, gelen tetkik görevlilerine kuruluşta refakat etmek için personel istihdam etmek zorunda kalmışlardır. Zaman ve maliyet açısından ek külfet niteliğindeki bu uygulama, bağımsız belgelendirme kuruluşlarının ortaya çıkma nedenidir. 3. taraf tetkiklerinin bağımsız kuruluşlar tarafından yapılması;
Tetkike İhtiyaçKuruluşlar tarafından uygulanan sistem standardının öngördüğü planlı tetkikler haricinde, sistemi etkileyen organizasyon ve proses değişiklikleri sonucu, dokümantasyon yapısında kapsamlı değişiklik yapıldığında tetkik gerekir. Neden kalite tetkikleri?
Etkin Bir Tetkik İçin Temel Şartlar
Tetkik Sıklığının Belirlenmesi
5. TETKİK GÖREVLİSİ VE ROLÜİç Tetkik Görevlisi:
2. Taraf Tetkik Görevlisi:
Tetkik Görevlisinin Nitelikleri
6. TETKİK AŞAMALARI
1.Bölüm: Hazırlık Aşaması Yeterlilik Tetkiki: Kuruluşun dokümante edilmiş kalite sisteminin ilgili standarda uygunluğunu belirlemek için yapılan tetkiktir. Yeterlilik tetkiki dokümanların ve standardın maddelerini karşılama durumunu tespit için yapılır. Belirsiz, iki anlamlı veya anlaşılamayan noktaların tespiti ve açıklanması ana amaçtır. Bu tetkik yapılırken yeterlilik tablosu kullanılmalıdır. Tetkik edilecek kalite yönetim sistemi elemanları; Kişiler: Sistemi ve ilgili dokümanları bilmeli. Prosesler: tanımlanmalı Malzeme: Belirlenmeli Teçhizat ve Makinalar: Temin edilmeli. Dokümanlar: Oluşturulmalı. 1. Tetkikin Planlanması: Tetkikin planlanması ile tetkikin yürütülmesine ilişkin ana aşamalar belirlenir. Tetkiklerin yürütülmesinde öncelikle iki husus kararlaştırılmalıdır.
Tetkik planlama aşamasındaki diğer faaliyetler;
2. Tetkik Programının Hazırlanması: Tetkikle ilgili dokümantasyon incelenmemeyi takriben, tetkik planı ekip lideri tarafından tetkikle ilgili detaylı bilgiler içerecek şekilde hazırlanır. Öncelikle tetkikle ilgili stratejiye/tetkik planına karar verilir.
Soru Listeleri: Tetkiklerde soru listeleri kullanımının başlıca amacı, tetkikin kapsamını belirleme ve süreklilik sağlamada tetkik görevlisine yardım etmektir. Bu listeler, tetkik esnasında bilgiye dayalı sonuca erişmede zaman kazandırır. Soru listesi, tetkikin amacı ve kapsamı doğrultusunda hazırlanmalı ve mümkün olduğu kadar tetkike ait sonuçları yansıtmalıdır. Soru listeleri, her bir bölüm veya süreç için ayrı veya tüm sistemi yansıtacak kapsamda hazırlanabilmektedir. Soru listeleri, aynı zamanda bir hafıza yardımcısıdır. Soru listeleri; belirlenmiş bir hedefe yönelik, tetkikte kullanılmak üzere tetkik öncesi hazırlanır veya matbu formdan hazırlanan listeler güncellenerek kullanılır.
Soru Listelerini Kullanmanın Faydaları:
Soru Listesi Kullanmanın Dezavantajları:
Sonuçta Tetkik Hazırlık Aşamasında Aşağıdaki Faaliyetler Yürütülür:
2.Bölüm: Tetkikin Yürütülmesi
1. Açılış Toplantısı Tetkik öncesi yapılır. Profesyonel yaklaşım için, zamanında tüm tetkik ekibi aynı anda ilgili yere ulaşmalıdır. Açılış toplantısına, tetkik edilecek faaliyetten sorumlu kişiler katılır ve 10-15 dakika sürer. Toplantı gündemi, ekip lideri tarafından hazırlanıp yönetilir. Açılış toplantısı konuları:
2. Tetkikin Gerçekleştirilmesi Tetkik edilecek faaliyetten sorumlu kişiyle doğrudan temasa geçilerek tetkike başlanır.
Soru Çeşitleri
Tetkik sırasında ‘Lütfen’, ‘Teşekkür ederim’, ‘Müsaade eder misiniz?’ sözlerini unutmayınız. 3. Bölüm: Tetkik Esnasında Kayıt Tutma Objektif delillerin kaydedilmesi:
Tetkik Görevlileri Tarafından Tutulan Notlar;
Bu sebeple notlar okunabilir ve teyit edilebilir nitelikte olmalıdır. Uygunsuzluk Tetkikçi bu aşamada bulduğu uygunsuzluklara dair objektif delil ve bulguları raporlar. Burada uygunsuzlukların büyüklüğü ve oluşma sıklığı belirtilir. Gözlemler Tetkikçi, mevcut sistemde tanımlanmamış iyileştirme tavsiyelerine yönelik gözlemlerini tetkik sonucunda sunmak üzere kaydedebilir. Raporlama ve Etkinlik Kontrolü
Uygunsuzluk Formunun Doldurulması Bir uygunsuzluk formu aşağıdaki bilgileri içermelidir;
Düzeltici Faaliyetler
Tetkik Raporları ve Kayıtlar Bir tektik raporunda tetkik konuları, tetkik kapsamı, bulgu ve sonuçlar belirtilmelidir. Tetkik raporu, tetkik sürecinin başlıca çıktısıdır ve tetkik sırasında bulunmayan ve tetkik konusunda başka bilgiye sahip olmayan kişiler tarafından da okunur ve kullanılır. Bu nedenle, tetkik raporunun sadece bulunan uygunsuzluklar konusunda değil, tüm tetkik konusunda dengeli bir resim vermesi gerekir. Bir tetkik raporu, ilgili tüm kişilerin kullanımı için hazırlanmalıdır. Raporlama için kullanılan formlar kuruluşlara göre değişiklik gösterebilir. Bir tetkik raporunda aşağıdaki hususlar yer almalıdır.
Kapanış Toplantıları Kapanış toplantısı, tetkik işleminin sonuç toplantısıdır ve tetkik işlemiyle ilgili bulgu ve sonuçların ekip tarafından tetkik edilen ve sorumlu kişilere resmen takdimidir. Kapanış toplantısının amacı; uygunsuzluk ve gözlemleri görüşerek yanlış anlamaları engellemektir. Kapanış toplantısına;
Takip tetkikleri Uygunsuzlukların giderilip giderilmediğinin kontrolü amacıyla yapılan tetkiklerdir. Takip tetkiklerinde ;
Adana İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Adana Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Adana Uygulamalı Firma Denetimleri Mersin İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Mersin Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Mersin Uygulamalı Firma Denetimleri Gaziantep İçtetkik / İç Tetkikçi / İç Denetçi Eğitimleri Gaziantep Kalite Eğitimleri / Personel Eğitimleri Gaziantep Uygulamalı Firma Denetimleri konularında destek almak için 444 8 148 nolu danışma merkezimizle iletişime geçmenizi rica ederiz.
|
| Eğitimin Süresi | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitimi mal ve hizmet üreten firmalar için 2 gün verilir. Birinci gün temel kavramlar ve iç tetkik prosedürü, ikinci gün ise iç tetkik sorularının hazırlanması ve uygulama eğitimi verilmektedir. |
| Eğitime Kimler Katılabilir | ISO 9001:2015 İç Tetkik / İç Denetim Eğitimine firma içerisinde çalışan bölüm sorumluları, bölüm müdürleri, Orta ve Üst Düzey Yöneticiler, Üniversite mezunu olanlar ve Bölümünde kariyer yapmak isteyen tüm kişiler katılabilir. |
| Eğitimin Şartları | |
| Eğitim Sertifikası | |
| Eğitimin Ücreti | Fiyat bilgisi almak için lütfen iletişime geçiniz. |
İstanbul
| İstanbul Cad.No:5 Pelin İş Merkezi Kat:4 No:121 (Nimet Abla Gişesi Üstü) Bakırköy - İstanbul | |
| 444 8 148 | |
| 0533 390 90 33 | |
| 0532 696 19 56 | |
| info@cukurovapatent.com |
Ankara
| CEYHUN ATIF KANSU CAD. 1387. SK. NO:1/3 BALGAT ÇANKAYA- ANKARA | |
| 444 8 148 | |
| 0532 696 19 56 | |
| 0533 390 90 33 | |
| info@cukurovapatent.com |
Adana
| Sümer Mah. 69051. Sok. Hatice Hatun Apt. A Blok Kat:1 No:1(Denizbank Üstü) Seyhan ADANA | |
| 444 8 148 | |
| 0553 057 26 33 | |
| 0553 057 26 32 | |
| adana@cukurovapatent.com |
Hatay
| Saraykent Mah. Akçay 2 Sokak Zehra Dönmez Apt. No:2 Kat:3 Daire:9 Antakya/Hatay | |
| 444 8 148 | |
| 0543 685 41 52 | |
| 0549 289 61 63 | |
| info@cukurovapatent.com |
Mersin
| Merkez Güvenevler Mahallesi, 1947.Sokak, Bahçekent 2 Apt. No:3/4 Yenişehir/Mersin | |
| 444 8 148 | |
| 0549 289 61 63 | |
| 0543 685 41 52 | |
| info@cukurovapatent.com |
Gaziantep
| Güvenevler Mahallesi, Duisburg Bulvarı, No:20/A Şehitkamil / GAZİANTEP | |
| 444 8 148 | |
| 0532 696 19 56 | |
| 0543 685 41 52 | |
| info@cukurovapatent.com |
Çanakkale
| Esenler Mahallesi Abdi İpekçi Caddesi 34/34 Merkez / ÇANAKKALE | |
| 444 8 148 | |
| 0533 390 90 33 | |
| 0532 696 19 56 | |
| info@cukurovapatent.com |
Kahramanmaraş
| Şazibey Mahallesi, Biriketçiler Caddesi, No:12 Merkez / Kahramanmaraş | |
| 444 8 148 | |
| 0533 390 90 33 | |
| 0543 685 41 52 | |
| info@cukurovapatent.com |
Aksaray
| Ebulfeyz Elçibey Cad. No: 32 Taşpazar Mah. Merkez / AKSARAY | |
| 444 8 148 | |
| 0543 685 41 52 | |
| 0533 390 90 33 | |
| info@cukurovapatent.com |
Bursa
| Yeni Mahalle Yıldırım Beyazıt Soko No:14 Kestel/BURSA | |
| 444 8 148 | |
| 0533 390 90 33 | |
| 0532 696 19 56 | |
| info@cukurovapatent.com |
Sakarya
| Dörtyol Sanayi Sitesi 16. Sokak No: 25 Arifiye / SAKARYA | |
| 444 8 148 | |
| 0532 247 76 69 | |
| 0533 390 90 33 | |
| info@cukurovapatent.com |
Adana Marka Tescili
Çukurova Marka Patent Kalite Yönetim ve Danımanlık firması olarak Adana ili Barajyolu mevkiinde bulunan ve 5 yıldır faaliyette olan şubemiz ile Adana firmalarına marka tescil, patent tescil, tasarım tescil, faydalı model tescil, barkod numarası tescil, gln numarası tescil, domain tescil(alan adı tescil), Iso 9001, Iso 14001, Iso 45001 ve Iso 22716 GMP Belgelendirme hizmetlerini kurumsal bir şekilde sunmaktayız. Adana şube için 0322 225 8233 numaralı hattımızla irtibata geçebilirsiniz. |
Hatay Marka Tescili
Çukurova Marka Patent Kalite Yönetim ve Danımanlık firması olarak Hatay ili Antakya ilçesinde 2010 yılında kurulan ve 12 yıldır faaliyette olan şubemiz ile Hatay firmalarına marka tescil, patent tescil, tasarım tescil, faydalı model tescil, barkod numarası tescil, gln numarası tescil, domain tescil(alan adı tescil), Iso 9001, Iso 14001, Iso 45001 ve Iso 22716 GMP Belgelendirme hizmetlerini kurumsal bir şekilde sunmaktayız. Hatay şube randevu ve daha fazlası için 0326 225 13 33 numaralı hattımızla irtibata geçebilirsiniz. Marka tescil konularında ve merak ettiğiniz diğer konular için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz. www.cukurovamarka.com |
İstanbul Marka Tescili
Sanayi ve Ticaret şehrimiz olan İstanbul'da marka tescil konusu ve diğer hizmetlerimiz için ofisimizi ziyaret edebilirsiniz. |
Adana Danışmanlık
Kaliteli ve verim alacağınız danışmanlık hizmetlerimiz konularında profesyonel mühendislerimizle danışmanlık hizmeti vermekteyiz. |
Mersin Marka Tescili
Marka Tescil konusunda da oldukça gelişen şehrimize şubelerimizde değer katmaya devam ediyoruz. |
Marka Tescil Sorgulama
Tescil etmek istediğiniz ismin araştırmasını yapıp, işimizi büyük titizlikle yapıyoruz. |
ISO belgesi
ISO belgesi konusunda kalite belgelendirme hususunda hizmet verdiğimiz, sertifikalı eğitimler verdiğimiz ofislerimiz mevcuttur.Eğitim takvimimize şu linkten ulaşabilirsiniz. Eğitim Takvimi |
Marka Tescil Yenileme
Sürdürülebilir kalıcılığı yakalamak için markanızı yenileyin. Hukuki savaşlardan korumak adına marka tescilinizi uzatmaktan memnuniyet duyarız. |